Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Książki Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia Główna
(57)
Oddział dla Dzieci
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 2 Czytelnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław
(3)
Fuks Agata
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dudek Jolanta
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
González Carlos
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jakimowicz Emilia
(1)
Jakubowski Wiktor
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kacak Monika
(1)
Kamińska-Wójcik Joanna Marta
(1)
Kanios Anna
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Laskowska Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewicka Monika
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Miranowicz Adam
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Piszewski Jacek
(1)
Pióro Barbara
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(1)
Stępień Marian
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szybist Joanna
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wirkus Łukasz
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Zawada Anna
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Zieliński Józef
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Temat
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Animacja kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biografistyka
(1)
C++
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy
(1)
Czytanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci chore
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Epidemie
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Lęk
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedofilia
(1)
Perfumy i wody toaletowe
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Poezjoterapia
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pornografia
(1)
Postawy
(1)
Praca seksualna
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Praktyki absolwenckie
(1)
Prawo karne
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogia bliskości międzyludzkiej / ks. Grzegorz Godawa. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza ''Impuls'', 2024. - 350, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja jest wynikiem kilkuletnich refleksji Autora, obserwacji i poszukiwań. Ich szczególną okolicznością było wystąpienie w 2020 r. pandemii COVID-19, wywołanej wirusem SARS-CoV-2. Postawa medyków w tym niełatwym czasie dała podstawy do głębokiego namysłu i stawiania pytań na temat konsekwencji izolacji społecznej, znaczenia bliskości i działań wychowawczych w tym zakresie... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi. Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia – o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych – seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej – tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury – można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości – na drogach rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychospołeczne aspekty przewlekłej choroby somatycznej dziecka - perspektywa ekologiczna; 2. Przewlekła choroba dziecka w aspekcie realizacji zadań życiowych jednostki i rodziny; 3. Wpływ przewlekłej choroby dziecka na funkcjonowanie w roli ojca; 4. Alergia pokarmowa u dzieci - przyczyny, objawy i skutki; 5. Mukowiscydoza - obawy i nadzieje; 6. Wybrane zagadnienia psychosomatyczne w nieswoistych zapaleniach jelit u dzieci; 7. Problemy psychospołeczne i medyczne dzieci z zespołem Downa w procesie wczesnej interwencji w świetle piśmiennictwa i własnych badań naukowych; 8. Wybrane aspekty funkcjonowania dziecka chorego na toczeń rumieniowaty układowy; 9. Dzieci i młodzież z chorobą nowotworową - wybrane zagadnienia; 10. Zespół Gillesa de la Tourette'a - obraz kliniczny zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka; 11. Neuropsychologiczne aspekty nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci; 12. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Dylematy diagnostyczne; 13. Mała Mulan - historia dziewczynki, której nikt nie rozumiał...Wpływ procesu chorobowego na pojawienie się symptomów zaburzeń związanych z lękiem społecznym; 14. Dziecko chore na złość. Studium indywidualnego przypadku małej Eris; 15. Zaburzenia biorozwojowe u dziecka z wadą słuchu; 16. Zaburzenia emocjonalne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym jako pierwotne i wtórne skutki uszkodzenia mózgu; 17. Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych; 18. Piętno cierpienia. Choroby u dzieci głęboko wielorako niepełnosprawnych; 19. Dziecko niedostosowane społecznie wobec choroby; 20. Aspekty kliniczne i psychologiczne zaburzeń karmienia u niemowląt i małych dzieci; 21. Od jedzenia do mówienia . Problemy związane z karmieniem dziecka chorego; 22. Choroby uwarunkowane genetycznie a wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się; 23. Profilaktyka prozdrowotna wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 14 przy SOSW nr 11 we Wrocławiu; 24. Empatia - wspieranie rozwoju czy wyręczanie? Praca nauczyciela małego dziecka w grupach integracyjnych. [AW]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091)/69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowieść o Ptaku Szczęścia to przetłumaczona z języka słowackiego klasyczna baśń, podejmująca najlepsze tradycje tego gatunku – a to zobowiązuje! Z radością odnotowujemy, że ilustracje, jakimi ubarwiono książeczkę, doskonale spełniają oczekiwania, jakie muszą towarzyszyć bajce, którą przetłumaczono na znakomitą większość języków europejskich, która doczekała się adaptacji telewizyjnej, a także scenicznej, stając się inspiracją dla baletu i opery. (http://lubimyczytac.pl/ksiazka/239809/opowiesc-o-ptaku-szczescia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/84 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ta nie tylko przyczyni się do pogłębienia wiedzy, lecz także umożliwi lepsze zrozumienie złożonych problemów związanych ze zjawiskiem przemocy seksualnej. Pozycja będzie istotnym źródłem wiedzy dla szerokiego grona czytelników: zarówno teoretyków (pedagogów, socjologów, prawników), studentów, jak i praktyków, zajmujących się zawodowo m.in. problemami patologii społecznych, resocjalizacji oraz pomocy ofiarom przestępstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34/334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bać się czy nie bać? : opowieści terapeutyczne / Klaudia Giese-Szczap. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 149, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Czy można przełamać strach przed mówieniem, ciemnością lub burzą? Czy złość mieszka za szafą? Czy dorośli są empatyczni? Jak znaleźć sposób na coś, czego się nie lubi? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez bohaterów bajek Klaudii Giese-Szczap – psychologa z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci i młodzieży. „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić. (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4903961/bac-sie-czy-nie-bac-opowiesci-terapeutyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo… przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoje dziecko nie chce jeść. Trwa to tygodniami, może nawet miesiącami i latami. Może pije tylko mleko, zjada suche bułki, a od święta dwa kęsy jabłka. Przygotowujesz mu skomplikowane i zdrowe potrawy, zabawiasz przy posiłkach, całe wasze życie kręci się wokół pytań "co zjadło?", "ile zjadło?", "kiedy wreszcie będzie jeść normalnie?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka jako pierwsza z polskich badaczek dziejów nowożytnych, bazując na źródłach anglojęzycznych, odważyła się zmierzyć z trudną i dotąd w nikłym stopniu rozpoznaną w polskiej historiografii problematyką. Mogę z satysfakcją stwierdzić, że uczyniła to znakomicie. Opiniowana praca stanowi, zgodnie z zasadami badań historycznych, zarówno opis, jak i wyjaśnienie, a przede wszystkim samodzielną, oryginalną interpretację problemu tożsamości i cielesności kobiet w wiktoriańskiej Anglii, ale - jak z badań wynika - nie tylko. Jako podstawę źródłową prezentowanych ustaleń Autorka wykorzystała anglojęzyczne teksty pisane: literaturę piękną, filozoficzną, moralizatorską, poradniki lekarskie, higieniczne, dobrego wychowania, publicystykę, a także ikonografię. Są to źródła nie tylko o bogatej zawartości merytorycznej, ale też różnorodne. Autorka swobodnie się nimi posługuje, wychodząc poza opisy na rzecz wyjaśnień i interpretacji. To także świadczy o umiejętnościach stricte naukowych badaczki. Opiniowana praca jest wręcz znakomicie osadzona w anglojęzycznej literaturze przedmiotu, co w polskiej historiografii, zajętej przede wszystkim rodzimymi dziejami, nie jest zjawiskiem częstym. Między innymi dlatego książka Agnieszki Gromkowskiej-Melosik będzie w naszej historiografii dziełem wyjątkowym i inspirującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to całościowe ujęcie założeń pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Omówione tu zostały teoretyczne podstawy diagnozy logopedycznej, wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii i patologii narządu słuchu, rodzaje zaburzeń mowy spowodowane wadą słuchu oraz zasady i metody terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61/268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy u nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy. Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[Książkę zakupiono w ramach projektu BN Priorytet 3]
Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc narkotyki w kulturze młodzieżowej. Nie znaczy to, że Autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii - cechą osobowości twórczej Autorki jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. Narkotyki w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste sine qua non. I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle epoque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim „kompotem” w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia Czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/192, 316/252 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej